Matka Banitka

Matka Banitka

niedziela, 2 października 2016

Maślane cisteczka z lukrem

Jakiś czas temu pokazałam Wam ciasteczka, które robiłam synkowi do szkoły. Rozeszły się jak świeże bułeczki. Były pyszne i bardzo łatwo się wykrawały, a to chyba najlepsze. Miny dzieci gdy je zobaczyły, bezcenne ;)
Ciasteczek z przepisu wychodzi mnóstwo, lukru też, ale można zawsze zrobić z podwójnej ilości.
Korzystałam z przepisów ze strony Mniam Mniam

Składniki:
170 g miękkiego masła
3/4 szklanki cukru
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (dałam aromat migdałowy)
2 i 2/3 szklanki mąki
2 duże jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli

forma i papier do pieczenia

Przygotowanie:

Masło utrzeć z cukrem na puszystą i jasną masę. Dodać po jednym jajku  i wanilię. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i solą i dodać do masy maślanej, bardzo dokładnie wymieszać. Jeśli masa wydaje się bardzo miękka, można dodać mąki, ale powoli i ostrożnie, żeby ciasteczka nie były twarde.
Ciasto podzielić na dwie części i lekko spłaszczyć. Odstawić do lodówki na godzinę.
Nagrzać piekarnik do 180 stopni C. Każdy kawałek ciasta rozwałkować na grubość 4-5 mm i wykrawać dowolne kształty (u mnie byli to strażacy, piloci a dla dziewczynek jeżdżąca konno czy śpiewająca ;) )
Piec 8-12 minut aż boki zaczną się rumienić, Wystudzić na kratce. Można polukrować


Lukier:
1 szklanka cukru pudru
2-3 łyżki soku z cytryny
1 białko
rum ewentualnie

Zmiksować wszystkie składniki z jedną łyżką soku z cytryny. Gdy będzie za gęste, dodać soku, gdy za rzadkie, cukru. Smarować lukrem i dowolnie ozdabiać.

Smacznego!




6 komentarzy:

  1. Fajny, prosty przepis, może kiedyś wypróbuję :) Musiałabym czymś zastąpić lukier, bo za nim ja ani nikt z domowników nie przepada ;) . Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zrobić bez lukru, lub posmarować np. nutellą. Jednak ciasteczka bez lukru też są pyszne. Warto je zrobić

      Usuń
    2. Ja chyba po prostu posypię cukrem pudrem po wierzchu :) Ale pomysł z nutellą też fajny :D

      Usuń
  2. Bardzo lubię takie ciasteczka :-) proste i smaczne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda. Nie sztuka się narobić, ale właśnie takie proste przepisy lubię. Może kategoria kulinarne na stałe zagości u mnie na blogu, zobaczymy. Uwielbiam gotować

      Usuń
  3. Napewno skorzystam z tego przepisu 😊

    OdpowiedzUsuń