Matka Banitka

Matka Banitka

poniedziałek, 19 grudnia 2016

Oszukane przepiórcze udka, czyli przekąska z mięsa mielonego i paluszków

Kochani moi!
Ostatnio prosiłam Was o przepisy na przekąski mięsne, więc dziś ja dzielę się z Wami moim ulubionym przepisem na pyszne i nietypowo wyglądające przystawki. 

Proponuję dziś oszukane przepiórcze udka, czyli mięso mielone w cieście z paluszkiem, który imituje kość. Ale po kolei. Przespis znalazłam na blogu Przepisy Aleksandry

Już kilka razy je robiłam i nie dość, że są pyszne, to uwielbiam konsternację na twarzach gości gdy widzą te "udka" i nikt nigdy nie wie, czy można jeść kości czy nie ;) Polecam je zrobić na święta,  karnawał lub spotkanie z przyjaciółmi. Gwaratuję, że goście będą zachwyceni. Z tego przepisu wychodzi bardzo dużo tych udek, więc spokojnie każdy skosztuje




Składniki:

200 ml kefiru
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
250-300 g mąki
350 g dowolnego mięsa mielonego
paluszki
2-3 jajka
bułka tarta na panierkę
ulubione przyprawy (ja daję pieprz, paprykę słodką i ostrą, curry, kolendra)
3 ząbki czosnku (jesli ktoś lubi, ja uwielbiam, więc u mnie to podstawa)
cebula (opcjonalnie)

Przygotowanie:

Na stolnicę przesiewamy 250 g mąki (reszta w pogotowiu), robimy w niej dołek i wlewamy kefir, dodajemy do niego sodę i sól do smaku. Zagniatamy ciasto, jeśli będzie zbyt rzadkie, dodajemy resztę mąki. 




Do mielonego mięsa dodaj drobno posiekany lub przeciśnięty przez praskę czosnek, zeszkloną na maśle cebulę i ulubione przyprawy, wyrób na gładką masę.

Rozwałkuj ciasto i wykrawaj kubkiem kólka, o średnicy 7 cm. 




Na każde kółko na środek połóż paluszka, by wstawawał z obu stron. 

Na środek połóż ok. łyżeczki mięsa, koło nie może być zakryte, bo ciasto się nie sklei. Zlep końcówki, podobnie jak przy lepieniu pierogów, szczególnie dokładnie przy paluszku, by się nie rozkleiło. 




Przekrój "pieroga" na pół. 




Roztrzep jajka i przygotuj bułkę tartą i maczaj w jajku i bułce przygotowane udka. i smaż na patelni z 3 stron na złoty kolor.





Udka można przygotowac wcześniej, ale przechowywać w lodówce i smażyć przed podaniem.

Serwuję z własnej roboty sosem czosnkowym






Smacznego!!!!

Jeśli wypróbujecie, koniecznie wrzućcie tutaj zdjęcia swoich udek. Miłego dnia Wam życzę




7 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawie wygląda i na pewno wspaniale smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Łatwo , szybko i smacznie :-) na pewno wypróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny pomysł :) Trzeba będzie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. prosty i smakowity pomysł :) bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto ciężko odkleić od blatu, gra nie warta świeczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto się klei to fakt, przez dodatek kefiru, ale jak dobrze je wyrobisz i podsypiesz mąką będzie idealne. Robiłam je wielokrotnie i często do nich wracam

      Usuń